Używamy cookies aby ułatwić korzystanie ze sklepu. Zgodnie z dyrektywą dotyczącą prywatności w sieci, musimy zapytać o Twoją zgodę na zapisywanie plików cookies. Dowiedz się więcej.
ErgoExpert.pl – Regulamin obowiązuje od dnia 21.05.2019 r.
§. 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy Regulamin
został sporządzony na podstawie przepisów prawa obowiązujących na terytorium
Rzeczpospolitej Polskiej. Regulamin wraz z przepisami prawa regulują kwestie
dotyczące korzystania ze Sklepu Internetowego ErgoExpert.pl dostępnego pod
adresem: https://www.ergoexpert.pl. Regulamin stworzony został na podstawie ustawy
z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U., Nr
144, poz. 1204 ze zmianami).
2. Właścicielem Sklepu
Internetowego ErgoExpert.pl są Iwona Makuch i Rafał Makuch prowadzący
działalność gospodarczą pod firmą Iwona Makuch Wspólnik Spółki Cywilnej
Ergoexpert i Rafał Makuch Wspólnik Spółki Cywilnej Ergoexpert s.c. z siedzibą w
Warszawie przy ul. Bolesława Śmiałego 22, 02-496 Warszawa NIP:5222995865,
REGON: 146072667.
3. Klient może kontaktować
się ze Sprzedającym w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej pod
adresem: sklep@ergoexpert.pl oraz telefonicznie dzwoniąc na numer: Tel:
692-474-000 w godz. 8:00-16:00 w dni robocze.
§. 2 DEFENICJE
1. Usługodawca, Sprzedający
– Właściciel Sklepu Internetowego ErgoExpert.pl, o którym mowa w §. 1 ust. 2
Regulaminu;
2. Usługobiorca, Kupujący–
każda, pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności
prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości
prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.
3. Przedsiębiorca –
Usługobiorca wykonujący działalność gospodarczą w rozumieniu przepisów ustawy z
dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jednolity:
Dz. U. 2010 r. Nr 220 poz. 1447 z późn. zm.),
4. Konsument –
Usługobiorca, Kupujący będący osobą fizyczną dokonujący z przedsiębiorcą
czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową.
5. Sklep – Sklep
Internetowy ErgoExpert.pl dostępny pod adresem internetowym: https://www.ergoexpert.pl.
6. Regulamin – Niniejszy
Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną,
7. Dni robocze– dni
tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od
pracy,
8. „Logowanie”– miejsce
dostępne dla Usługobiorcy po wprowadzeniu adresu e-mail i hasła, umożliwiające
m.in. zamawianie towaru, zmianę i poprawianie danych osobowych, itp.
§. 3. RODZAJE I ZAKRES USŁUG ŚWIADCZONYCH
DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
1. Usługi świadczone drogą
elektroniczną na podstawie niniejszego Regulaminu polegają na umożliwieniu
korzystania ze Sklepu Internetowego ErgoExpert.pl w celu zawarcia umowy
sprzedaży oraz jej realizacji.
2. Umowa o świadczenie
usług drogą elektroniczną zawierana jest na czas nieokreślony.
3. Zamówienia, w sposób
określony w §. 6., można składać po dokonaniu rejestracji lub bez dokonywania
rejestracji. W przypadku dokonywania zakupów bez uprzedniej rejestracji nie
jest tworzone „Logowanie”.
4. Usługobiorca, który
dokonał rejestracji, może złożyć zamówienie po zalogowaniu się na „Logowanie”
podając adres e-mail i hasło.
5. Zamówienia realizowane
są na terytorium Polski. Istnieje także możliwość wysyłki za granicę. W takim
przypadku warunki sprzedaży i wysyłki towaru za granicę są każdorazowo
uzgadniane indywidualnie z Kupującym.
§. 4. WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ
ELEKTRONICZNĄ
1. W celu korzystania z
usług świadczonych na podstawie niniejszego Regulaminu Usługobiorca powinien
posiadać:
a) Przeglądarkę internetową: Internet Explorer w
wersji nie starszej niż 7.0 lub Mozilla FireFox w wersji nie starszej niż 3.0
lub Chrome (wszystkie wersje) lub Opera w wersji nie starszej niż 2, b) Włączoną obsługę Java Script,
2. Informujemy, iż strona
internetowa sklepu ErgoExpert.pl wykorzystuje pliki cookie. Do prawidłowego
działania strony zalecamy się wyrażenie zgody na włączenie obsługi plików
cookie. Szczegółowe informacje o celu przechowywania i uzyskiwania dostępu do
informacji za pomocą plików cookie, a także możliwości określenia przez
Usługobiorcę warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookie, za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w
wykorzystywanym przez Usługobiorcę telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym lub
konfiguracji usługi znajdują się w Google Analytics
3. Przed rejestracją lub
złożeniem zamówienia bez rejestracji Usługobiorca powinien potwierdzić
zapoznanie się z treścią Regulaminu.
§. 5. REJESTRACJA, WARUNKI ZAWIERANIA I
ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
1. Rejestracja jest
dobrowolna. Po dokonaniu rejestracji dla Usługobiorcy tworzone jest indywidualne
„Logowanie”. Usługobiorca może także dokonywać zakupów w Sklepie Internetowym
bez rejestracji, jednakże w takim przypadku rezygnuje z utworzenia „Logowanie”
i funkcjonalności do niego przypisanych.
2. Usługobiorca, w celu
rejestracji, powinien wypełnić formularz rejestracyjny. Do rejestracji
niezbędne jest podanie: aktywnego adresu e-mail oraz ustawienie hasła. Usługobiorca ustalając treść hasła powinien wziąć pod uwagę
fakt, iż dla zwiększenia poziomu zabezpieczenia przed jego złamaniem, hasło
powinno składać się z co najmniej 6 znaków, w skład których powinna wchodzić
przynajmniej jedna cyfra. Hasło stanowi informację poufną, do wyłącznej
wiadomości Usługobiorcy. Usługobiorca zobowiązany jest
do ustanowienia hasła w sposób uniemożliwiający jego odgadnięcie przez osoby
trzecie. Użytkownik nie powinien udostępniać treści login-u i hasła osobom
trzecim.
Usługobiorca nie powinien udostępniać treści login-u i hasła
osobom trzecim. Usługobiorca może zmienić ustalone uprzednio hasło poprzez
złożenie takowej dyspozycji na swoim koncie.
3. W trakcie rejestracji
możliwe jest także podanie danych do wysyłki. W przypadku, gdy formularz
wypełnia Konsument są to:
a. Imię i nazwisko,
b. Adres zamieszkania
(ulica, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miasto, województwo, kraj),
c. Numer telefonu.
4. Ponadto w sytuacji
częstej nieobecności Konsumenta w miejscu zamieszkania, opcjonalne jest podanie
dodatkowego adresu do wysyłki (będącego np. adresem pracy, opatrzonego
wskazaniem godzin pracy).
5. Jeżeli formularz
rejestracyjny wypełnia Przedsiębiorca do wysyłki zakupionych towarów należy
podać:
a. Firmę,
b. Numer Identyfikacji
Podatkowej (NIP),
c. Adres siedziby (ulica,
numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miasto, województwo, kraj),
d. Imię i nazwisko osoby do
kontaktu,
e. Numer telefonu.
7. Po dokonaniu rejestracji
na podany przez Usługobiorcę adres e-mail zostanie wysłany link aktywacyjny.
Kliknięcie linku aktywacyjnego kończy proces rejestracji Usługobiorcy i stanowi
potwierdzenie prawdziwości danych podanych w formularzu rejestracyjnym.
8. Usługobiorca może w
każdym czasie wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną.
9. Usługodawca może
wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, jeżeli Usługobiorca
nie wykazywał aktywności w Sklepie, w szczególności nie złożył zamówienia lub
nie logował się na „Logowanie”.
10. Wypowiedzenie umowy
przez którąkolwiek ze stron, jak również jej rozwiązanie za obustronną zgodą
jest równoznaczne z zablokowaniem Usługobiorcy dostępu do „Logowanie” oraz jego
usunięciem.
11. Usługodawca może
wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, jeśli:
a. cel rejestracji lub
sposób korzystania z usług jest oczywiście sprzeczny z zasadami i celem
funkcjonowania Sklepu,
b. działalność Usługobiorcy
jest sprzeczna z obowiązującymi normami obyczajowymi, nawołuje do przemocy bądź
popełnienia przestępstwa, a także jeśli narusza prawa osób trzecich,
c. otrzymał urzędowe
zawiadomienie o bezprawnym charakterze podanych danych lub związanej z nimi
działalności,
d. uzyskał wiarygodną
wiadomość o bezprawnym charakterze podanych danych lub związanej z nimi
działalności i uprzednio zawiadomił Usługobiorcę o zamiarze uniemożliwienia
dostępu do usługi „Moje Konto”,
e. Usługobiorca dopuszcza
się przesyłania niezamówionych informacji handlowych,
f. Usługobiorca w rażący
lub uporczywy sposób narusza postanowienia Regulaminu,
g. podane przez Kupującego
dane adresowe budzą obiektywnie uzasadnione wątpliwości co do ich poprawności
lub zgodności z prawdą a wątpliwości tych nie udało się usunąć w drodze
kontaktu telefonicznego lub za pośrednictwem wiadomości e-mail.
12. Przez obiektywnie
uzasadnione wątpliwości, o których mowa w ust. 11 lit. g. należy rozumieć w
szczególności podanie nieistniejącej miejscowości, podanie nazwy nieistniejącej
ulicy w danej miejscowości, podanie jako nazwy odbiorcy danych fikcyjnych (np.
postaci bajkowych).
13. Oświadczenie o
wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną składane przez
Usługodawcę zostanie przesłane na podany w usłudze „Logowanie” adres e-mail.
Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną skutkuje trwałym
usunięciem „Logowanie”. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług
drogą elektroniczną składane przez Usługobiorcę może zostać złożone przez
przesłanie jego treści na adres e-mail podany do kontaktu w osobnej zakładce
strony internetowej Sklepu lub poprzez usunięcie „Logowanie”.
14. Wypowiedzenie lub
rozwiązanie za zgodą stron umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną
pozostaje bez wpływu na wykonanie już zawartych umów sprzedaży, chyba że strony
postanowią inaczej.
15. Termin wypowiedzenia
umowy w przypadkach wskazanych w ust. 9 i 11 wynosi 14 dni i nie wymaga podania
przyczyny.
§. 6. WARUNKI SPRZEDAŻY
1. Usługodawca prowadzi
sprzedaż detaliczną towarów prezentowanych na stronach Sklepu Internetowego
ErgoExpert.pl.
2. Stronami umowy sprzedaży
zawieranej za pośrednictwem Sklepu Internetowego ErgoExpert.pl są: Sprzedający
oraz Kupujący.
3. Umowa sprzedaży może
zostać zawarta zarówno z Usługobiorcą zarejestrowanym (posiadającym
„Logowanie”) jak i z Usługobiorcą niezarejestrowanym. Usługobiorca
niezarejestrowany, w celu zawarcia umowy sprzedaży, musi każdorazowo:
a. podać aktywny adres
e-mail, dane, o których mowa w § 5 ust. 4 lub 6 oraz
b. potwierdzić zapoznanie
się z postanowieniami Regulaminu.
4. Informacje o towarach
wraz z podaniem ceny prezentowane na stronach Sklepu nie stanowią oferty w
rozumieniu art. 66 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst
jednolity: Dz. U. 2014 r. poz. 121; dalej: Kodeks cywilny). Informacje o
towarach wraz z podaniem ceny prezentowane na stronach Sklepu stanowią jedynie
zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
5. Do zawarcia umowy
sprzedaży dochodzi poprzez złożenie zamówienia przez Kupującego i jego
akceptacji przez Sprzedającego z zastrzeżeniem ust. 9-11. Szczegółowy opis
trybu zawarcia umowy sprzedaży określają postanowienia ust. 6-11.
6. Zamówienia dokonywane za
pośrednictwem strony internetowej można składać 24 godziny na dobę przez cały
rok. Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 16.00, w soboty, w niedziele
oraz w święta będą rozpatrywane następnego dnia roboczego. Zamówienia można
składać również e-mailem na adres: sklep@ergoexpert.pl. Zamówienia składane telefonicznie
przyjmowane są w godzinach 8.00-16.00 w dni robocze. W przypadku złożenia przez
Kupującego zamówienia telefonicznie treść umowy sprzedaży jest niezwłocznie
potwierdzana przez Sprzedającego poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres
podany przez Kupującego. Oświadczenie Konsumenta o zawarciu umowy jest skuteczne,
jeżeli po otrzymaniu potwierdzenia od Sprzedającego Konsument prześle
Sprzedającemu oświadczenie o zawarciu umowy. W tym celu wystarczy odpowiedź na
wiadomość e-mail Sprzedającego o treści np.: „Akceptuję warunki umowy”.
7. Złożenie zamówienia za
pośrednictwem strony internetowej stanowi ofertę zakupu w rozumieniu art. 66 §
1 Kodeksu cywilnego, która jest wiążąca w terminie 5 dni roboczych (po tym czasie wygasa) i składa się z
następujących czynności:
a. wybrania towarów spośród
prezentowanych na stronach Sklepu,
b. dodania ich do koszyka,
c. wybrania sposobu zapłaty
i dostawy,
d. zalogowania do usługi
„Logowanie” w przypadku, gdy zamówienie składa Usługobiorca zarejestrowany,
chyba że zalogował się wcześniej,
e. dopełnienia obowiązków,
o których mowa w ust. 3 w przypadku, gdy zamówienie składa Usługobiorca
niezarejestrowany.
f. kliknięcia przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
8. W odpowiedzi na złożone
zamówienie Sprzedający wysyła wiadomość e-mail na podany przez Kupującego adres
e-mail lub kontaktuje się telefonicznie w celu:
a. zaakceptowania
zamówienia (oferty) – w takim przypadku umowa sprzedaży zostaje zawarta w dniu
złożenia oświadczenia,
b. odmowy przyjęcia
zamówienia (oferty) – w takim przypadku nie dochodzi do zawarcia umowy,
c. propozycji zmian w
treści zamówienia, tzw. kontroferta – w takim przypadku do zawarcia umowy
konieczna jest akceptacja kontroferty przez Kupującego.
9. Przyczyną wystąpienia z
kontrofertą, o której mowa w ust. 8 lit. c mogą być w szczególności takie
okoliczności, jak brak dostępności zamówionych towarów.
10. Kontroferta, o której
mowa w ust. 8 lit. c jest wiążąca dla Sprzedającego w terminie 2 dni. Po tym czasie kontroferta wygasa. Akceptacja
kontroferty przez Kupującego w terminie jej obowiązywania (2 dni) powoduje
zawarcie umowy sprzedaży na warunkach określonych w kontrofercie.
11. Wszystkie ceny
prezentowane na stronach internetowych Sklepu Internetowego ErgoExpert.pl
podawane są w polskich złotych i zawierają podatek VAT. Ceny nie zawierają
kosztów dostawy, które podawane są przed złożeniem zamówienia.
12. Kontakt ze strony
przedstawiciela Sprzedającego, o którym mowa w ust. 8 jest też okazją do
ewentualnego skorygowania błędnie podanych danych osobowych lub błędnie
dokonanego zamówienia. Późniejsze dokonanie zmian w zamówieniu może być
utrudnione, gdyż od momentu zawarcia umowy sprzedaży zamówienie zostaje
skierowane do realizacji i towar może znajdować się już w drodze do Kupującego.
Niemniej, Sprzedający deklaruje, iż obsługa Sklepu dołoży starań, aby w każdym
momencie, nawet po zawarciu umowy sprzedaży, umożliwić Kupującemu zmianę danych
do dostawy, a także (do momentu zaksięgowania wpłaty) zmianę treści zamówienia.
13. Sprzedający może w
każdym czasie dokonać weryfikacji poprawności i prawdziwości danych
wprowadzonych przez Kupującego. Sprzedającemu przysługuje prawo do odstąpienia
od umowy sprzedaży w terminie 10 roboczych od dnia zawarcia umowy w sytuacjach,
o których mowa w § 5 ust. 11 lit. g.
14. Sprzedający może
wprowadzać dowolne zmiany dotyczące produktów prezentowanych na stornach
Sklepu. Zmiany mogą dotyczyć cen, dodawania oraz usuwania produktów,
wprowadzania, odwoływania, jak i zmian warunków akcji promocyjnych w dowolnym
momencie. Niemniej wprowadzane zmiany nie będą odnosiły skutku odpowiednio w
stosunku do Kupujących, z którymi została zawarta umowa sprzedaży lub którzy
rozpoczęli udział w akcji promocyjnej.
15.
Kupującemu nie wolno korzystać z Kont innych Kupujących
oraz udostępniać swojego Konta
innym osobom, z wyjątkiem przypadków udostępnienia Konta Firmowego osobom
należycie umocowanym przez Kupującego
do działania w jego imieniu.
16.
Kupujący bezwzględnie powinien zachować w tajemnicy login oraz hasło
do Konta.
§. 7. KOSZTY DOSTAWY I TERMIN ODBIORU
1. Zamówiony towar sklep
ErgoExpert.pl wysyła za pośrednictwem firm kurierskich, własnym transportem lub
transportem producenta, w zależności od miejsca dostawy i rodzaju produktu.
Przesyłki nie są dostarczane w soboty, niedziele oraz święta.
2. Realizujemy zamówienia
na terenie Polski. Zamówienia realizowane za granicami Polski wymagają
indywidualnych ustaleń.
3. Koszt przesyłki pokrywa
Kupujący. W przeciwnym wypadku sklep ErgoExpert.pl poinformuje Kupującego o
przejęciu tego kosztu na siebie. Koszt dostawy podawany jest przed złożeniem
zamówienia.
4. Koszt dostawy:
a. bezpłatna przesyłka -
dla pierwszego zamówionego produktu, którego wartość jednostkowa przekracza 500
zł brutto przy płatności przelewem bezpośrednim,
b. 19 zł - dla zamówień
poniżej wartości 500 zł brutto przy płatności przelewem bezpośrednim,
c. 24 zł - dla zamówień
poniżej wartości 500 zł brutto przy płatności PayU,
d. 30 zł - dla wszystkich
zamówień przy płatności za pobraniem,
e. przy zakupie większej
ilości niż jeden produkt koszt dostawy wynosi: przy płatności na konto - 19
zł/pierwsza sztuka, 17 zł/każda następna, przy płatności PayU - 24 zł/pierwsza
sztuka, 20 zł/każda następna, za pobraniem - 30 zł/pierwsza sztuka, 20 zł/każda
następna.
5. Koszt dostawy:
bezpłatna, 19 zł, 24 zł, 30 zł dotyczy przesyłek standardowych. Za przesyłkę
standardową uważa się: 1 karton/ 1 paczka, do 30 kg wagi, suma wymiarów nie
może przekroczyć 220 cm, a najdłuższy bok 120 cm.
6. W przypadku zamówień
produktów o niestandardowych wymiarach ostateczny koszt przesyłki jest ustalany
przez zespół ErgoExpert.pl i niezwłocznie przekazany Klientowi drogą mailową
lub telefonicznie.
7. Termin realizacji
zamówienia jest ściśle związany z tym, kto jest producentem danego produktu. Na
stronie ErgoExpert.pl przy każdym z produktów znajduje się termin realizacji.
8. W przypadku, gdy
zamówienie obejmuje produkty różnych producentów termin realizacji zamówienia
należy przyjąć na podstawie najdłuższego z listy zamówionych.
9. Termin wysyłki zależy od
daty zaksięgowania należności na rachunku bankowym Sklepu ErgoExpert.pl, nie
dotyczy to płatności za pobraniem i płatności gotówką.
§. 8. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1. Zgodnie z ustawą z dnia
30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827) Klient
będący Konsumentem ma prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży bez podania
przyczyn, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru. Do
zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu.
2. Zgodnie z ustawą z dnia
30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827) Klient będący
Konsumentem ma prawo do odstąpienia od umowy świadczenia usług drogą
elektroniczną bez podania przyczyn, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia
zawarcia umowy zgodnie z §. 5 ust. 6. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie
oświadczenia przed upływem terminu.
3. Odstąpienie dokonywane
jest przez złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, w szczególności z
wykorzystaniem formularza i wysłane dowolnym kanałem porozumienia się na
odległość, m.in.:
a. wiadomością e-mail, na
adres sklep@ergoexpert.pl,
b. w formie pisemnej, na
adres Ergoexpert s.c. Bolesława Śmiałego 22, 02-496 Warszawa
4. Sprzedający niezwłocznie
przesyła Konsumentowi potwierdzenie odebrania oświadczenia woli o odstąpieniu
od umowy sprzedaży, na wskazany przez Konsumenta adres e-mail.
5. Konsument ma prawo do
odstąpienia od umowy bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem:
a. dodatkowych koszów
poniesionych przez Konsumenta w związku z wyborem sposobu dostarczenia towaru
innym niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego
oraz
b. bezpośrednich kosztów
zwrotu towaru (kosztów wysyłki towaru),
c. kosztów zwrotu rzeczy,
jeżeli ze względu na swój charakter rzeczy te nie mogą zostać w zwykłym trybie
odesłane pocztą.
6. Prawo do odstąpienia od
umowy sprzedaży zawartej na odległość, o którym mowa w ust. 1. nie przysługuje
Konsumentowi w odniesieniu do umów:
a. o świadczenie usług,
jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który
został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
b. w której cena lub
wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca
nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy;
c. w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji
konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
d. w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin
przydatności do użycia;
e. w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po
otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
f. w której przedmiotem
świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają
nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
g. w której przedmiotem
świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu
umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni
i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma
kontroli;
h. w której konsument
wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej
naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi
niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części
zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od
umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
i. w której przedmiotem
świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe
dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
j. o dostarczanie
dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
k. zawartej w drodze aukcji
publicznej;
l. o świadczenie usług w
zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy,
najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami
rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub
okres świadczenia usługi;
m. o dostarczanie treści
cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie
świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie
prawa odstąpienia od umowy.
7. W przypadku skorzystania
przez Konsumenta z prawa odstąpienia od umowy, Konsument jest obowiązany
zwrócić towar Sprzedającemu niezwłocznie tj. nie później niż w terminie nie
dłuższym niż 14 (czternaście) dni na adres Sklepu. Konsument może także dokonać
zwrotu towaru przekazując go do odbioru osobie upoważnionej przez Sprzedawcę,
przy zachowaniu w/w terminów. Dla do zachowania terminu wystarczy odesłanie
rzeczy przed jego upływem.
8. Konsument ponosi
bezpośrednie koszty zwrotu towaru (koszty przesyłki) mając na uwadze, aby
wybrać taki sposób, by towar dotarł do Sprzedającego w stanie nie zniszczonym.
9. Konsument ponosi
odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z
niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania rzeczy.
10. Sprzedający, nie później
niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu
od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia rzeczy, z zastrzeżeniem ust. 5. Sprzedający dokonuje zwrotu
płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument,
chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże
się dla niego z żadnymi kosztami.
11. Jeżeli Sprzedający nie
zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze
zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z
powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności
od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
12. Prawo do odstąpienia od
umowy, o którym mowa w §. 8 ust. 1 nie przysługuje Przedsiębiorcom.
13. Sprzedający nie
przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.
§. 9. PRAWA I OBOWIĄZKI STRON
1. Usługodawca dołoży wszelkich
starań, aby Sklep Internetowy ErgoExpert.pl oraz wszystkie usługi udostępniane
za jego pośrednictwem działały w sposób ciągły bez jakichkolwiek zakłóceń.
2. Usługodawca zastrzega
sobie prawo do ingerencji w strukturę techniczną usługi „Logowanie”, w celu
zdiagnozowania nieprawidłowości w funkcjonowaniu usług Sklepu.
3. Usługobiorca zobowiązany
jest zachować w tajemnicy i zabezpieczyć login oraz hasło dostępu do usługi
„Moje Konto” w taki sposób, aby nie miały do nich dostępu osoby nieuprawnione.
4. Usługobiorcy nie wolno
przekazywać z wykorzystaniem Sklepu treści bezprawnych.
1. Za zakupy w Sklepie
można zapłacić w następujący sposób:
a) przelewem na rachunek bankowy – w terminie 3 dni od
dnia zawarcia umowy;
b) przy odbiorze, czyli za pobraniem – zapłata powinna
nastąpić gotówką do rąk osoby dostarczającej towar w dniu dostawy;
c) przy odbiorze osobistym w siedzibie Usługodawcy.
2. W przypadku zapłaty
przelewem na rachunek bankowy towar wysyłany jest po wpłynięciu kwoty na
rachunek.
3. Dane do przelewu:
ErgoExpert S.C., ul., Bolesława Śmiałego 22,02-496 Warszawa, PKO Bank Polski,
konto : 48 1020 1185 0000 4902 0190 7443.
4. W przypadku płatności
przy odbiorze przesyłka wysyłana jest po weryfikacji poprawności danych
adresowych.
5. W przypadku płatności
przy odbiorze osobistym, w siedzibie firmy ul. Spisaka 9A, 02-495 Warszawa
§. 11. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Usługodawca zbiera tylko
te dane, które są niezbędne do należytego świadczenia oferowanych usług.
2. Dane osobowe
Usługobiorcy mogą zostać przekazane osobom trzecim wyłącznie w celu i zakresie
niezbędnym do prawidłowej realizacji usług świadczonych na podstawie Regulaminu
w szczególności przedsiębiorcom pośredniczącym w zamawianiu usług kurierskich,
operatorom pocztowym i firmom kurierskim w celu nadania przesyłki.
3. Usługodawca zbiera informacje od kupujących o przebiegu transakcji w Sklepie, w tym celu wykorzystuje narzędzia udostępnione przez Ceneo sp. z o.o. Na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych zawartej ze Spółką Ceneo sp. z o.o. przekazuje dane dotyczące transakcji (adres e-mail, numer zamówienia oraz ID produktu) spółce Ceneo sp. z o.o. która w jego imieniu wysyła zaproszenia do wypełnienia ankiety posprzedażowej. Ankieta służy zbadaniu opinii o przeprowadzonej transakcji. Kupujący może dobrowolnie wypełnić ankietę.
4. Usługodawca zbiera informacje od kupujących o przebiegu transakcji w Sklepie, w tym celu wykorzystuje narzędzia udostępnione przez Serwis Opineo.pl. Na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych zawartej z Serwisem Opineo.pl przekazuje dane dotyczące transakcji (adres e-mail, numer zamówienia oraz ID produktu) Serwisowi Opineo.pl, który w jego imieniu wysyła zaproszenia do wypełnienia ankiety posprzedażowej. Ankieta służy zbadaniu opinii o przeprowadzonej transakcji. Kupujący może dobrowolnie wypełnić ankietę.
5. Usługodawca zbiera informacje od kupujących o przebiegu transakcji w Sklepie, w tym celu wykorzystuje narzędzia udostępnione przez Grupę Okazje.info. Na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych zawartej z Grupą Okazje.info przekazuje dane dotyczące transakcji (adres e-mail, numer zamówienia oraz ID produktu) Grupie Okazje.info, która w jego imieniu wysyła zaproszenia do wypełnienia ankiety posprzedażowej. Ankieta służy zbadaniu opinii o przeprowadzonej transakcji. Kupujący może dobrowolnie wypełnić ankietę.
6. Baza danych osobowych
Usługobiorców podlega ochronie prawnej. Dane te są szczególnie chronione i
zabezpieczone przed dostępem osób nieupoważnionych.
7.
Administratorem danych osobowych jest Właściciel Sklepu Internetowego
ErgoExpert.pl, który dokonuje przetwarzania danych osobowych Usługobiorców zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w
szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych) - zwane dalej „RODO” lub „Rozporządzenie RODO”. Oficjalny tekst
Rozporządzenia RODO znajduje się tutaj.
8. Usługodawca nie
udostępni w żaden inny sposób, niż to wynika z celu działalności Sklepu oraz
zakresu udzielonej zgody i oświadczeń, informacji i danych o Usługobiorcach
jakimkolwiek innym podmiotom trzecim bez podstawy prawnej nakazującej
Usługodawcy takie działanie i zapewnia o podejmowaniu wszelkich starań, aby
informacje te były strzeżone właściwie, a w szczególności w sposób przewidziany
przepisami ustawy o ochronie danych osobowych oraz ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną.
9. Usługodawca zapewnia
Usługobiorcom realizację uprawnień wynikających z ustawy o ochronie danych
osobowych, w szczególności Usługobiorca ma prawo wglądu do swoich danych
osobowych oraz prawo do ich zmiany, poprawiania i żądania ich usunięcia.
10. Skorzystanie z prawa do
zmiany, poprawienia lub usunięcia danych z systemu Sklepu jest dokonywane na
podstawie przesłania do Usługodawcy pocztą elektroniczną stosownego żądania
wraz z podaniem imienia i nazwiska/firmy Usługobiorcy.
11. Skorzystanie z prawa
usunięcia własnych danych z systemu Sklepu jest równoznaczne z wyrejestrowaniem
się Usługobiorcy oraz wypowiedzeniem umowy.
12. Wraz z usunięciem
„Logowanie” Usługodawca usunie dane Usługobiorcy na stałe i bezpowrotnie,
zaprzestając tym samym przetwarzania danych osobowych Usługobiorcy.
Administrator zastrzega sobie jednak możliwość przetrzymywania danych takich
jak czas i adres IP logowania Usługobiorcy po usunięciu konta na potrzeby
Policji i prokuratury oraz danych niezbędnych do rozliczenia wykonanych usług
do czasu ich rozliczenia.
13.
ErgoExpert.pl
wykorzystuje adresy IP zbierane w trakcie połączeń internetowych w celach
technicznych, związanych z administracją serwerami. Ponadto adresy IP służą do
zbierania ogólnych, statystycznych informacji w przedmiocie określenia regionu,
z którego następuje połączenie.
§. 12. REKLAMACJE
1. Usługobiorcy przysługuje
prawo złożenia reklamacji zarówno odnośnie wykonania umowy sprzedaży jak i
wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
2. W chwili otrzymania
paczki należy zwrócić uwagę na to w jakim stanie jest odbierana przesyłka.
Towar należy rozpakować w obecności kuriera. W przypadku, kiedy Klient zauważy
jakieś nieprawidłowości, uszkodzenia paczki należy sporządzić protokół szkód, w
miarę możliwości zrobić zdjęcie w obecności kuriera i niezwłocznie zgłosić ten
fakt obsłudze sklepu i przesłać formularz reklamacyjny dostępny tutaj na adres
mailowy reklamacje@ergoexpert.pl z opisem przyczyn
reklamacji.
3. Zgłoszenie reklamacyjne
niezgodności towaru z umową powinno, aczkolwiek nie jest to wymóg rozpatrzenia
reklamacji, zawierać:
a. Imię i nazwisko,
b. numer zamówienia,
c. opis niezgodności towaru
z umową,
d. datę zakupu.
4. Zgłoszenie reklamacyjne
nieprawidłowości świadczenia usług drogą elektroniczną powinno, aczkolwiek nie
jest to wymóg rozpatrzenia reklamacji, zawierać:
a. Imię i nazwisko,
b. opis nieprawidłowości z
podaniem okoliczności, daty wystąpienia i w miarę możliwość treści komunikatu o
błędzie,
c. wskazanie nazwy oraz
wersji przeglądarki internetowej oraz nazwy i wersji systemu operacyjnego
Usługobiorcy .
5. Zastosowanie się do ust.
2 lub 3 będzie stanowiło ułatwienie i pozwoli na sprawniejsze rozpatrzenie
reklamacji.
6. Reklamacje można składać
mailowo pod adresem: sklep@ergoexpert.pl, telefonicznie pod nr telefonu:
692-474-000, listownie pod adresem: Bolesława Śmiałego 22, 02-496 Warszawa
7. Reklamacja zostanie
rozpatrzona w ciągu 14 dni od daty jej otrzymania.
§. 13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W sprawach
nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy
prawa polskiego.
2. „W razie powstania
sporu, którego nie udało się rozwiązać poprzez porozumienie, sądem właściwym
miejscowo dla jego rozstrzygnięcia będzie sąd właściwy dla siedziby Właściciela
Sklepu. Zdanie poprzedzające nie ma zastosowania do sporów, których stroną jest
Konsument. Klient może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji (mediacja, sąd polubowny) i dochodzenia roszczeń. Niezależnie od
powyższego Klient będący Konsumentem może zwrócić się o pomoc do miejskiego
(powiatowego) rzecznika konsumentów. Wszelkie niezbędne informacje w tym
zakresie można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i
Konsumentów pod adresem: www.uokik.gov.pl.”
3. O każdej zmianie
Regulaminu zarejestrowani Usługobiorcy zostaną powiadomieni drogą mailową z
prawem wypowiedzenia umowy w terminie 14 dni. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie
z upływem terminu wypowiedzenia. Ponadto informacje o zmianach zostaną
umieszczone na stronach Sklepu. Do zamówień złożonych przed wejściem w życie
zmian Regulaminu stosuje się postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym.
Zaloguj się
Stwórz nowe konto